Ποιες τροφές περιέχουν ψευδάργυρο και γιατί είναι τόσο σημαντικός για τον οργανισμό μας;

Δημοσιεύτηκε από
Μοιραστείτε το

ψευδάργυρος

Από την Διονυσία Αγαλιώτη, Διαιτολόγο – Διατροφολόγο

Ο ψευδάργυρος είναι ένα μέταλλο, το οποίο βρίσκεται σε όλα τα όργανα και τους ιστούς του σώματος. Οι συνιστώμενες διαιτητικές προσλήψεις για το μικροστοιχείο αυτό είναι 11mg/ημέρα και 8 mg/ημέρα για άνδρες και γυναίκες αντίστοιχα, ηλικίας >18 ετών. Οι ανάγκες αυτές διαφοροποιούνται κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης (11-13 mg/ημέρα) και του θηλασμού (12-14 mg/ημέρα).

Γιατί είναι τόσο σημαντικός ο ψευδάργυρος; 

Το μέταλλο αυτό είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη των ιστών και των κυττάρων, το σχηματισμό των οστών, την προστασία του δέρματος και γενικά τη βελτίωση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Συμπτώματα έλλειψης ψευδαργύρου

Μερικά από τα συμπτώματα ανεπάρκειας ψευδαργύρου είναι η δερματίτιδα, η διαταραχή στη σύνθεση του κολλαγόνου, η υπογευσία, η αλωπεκία και η ανεπαρκή επούλωση τραυμάτων.

Δες επίσης:Χρειάζεσαι συμπλήρωμα διατροφής; Να τι σου λείπει ανάλογα με το πρόβλημα

Ο ψευδάργυρος στις τροφές ζωικής προέλευσης

Ο ψευδάργυρος στα τρόφιμα βρίσκεται συνδεδεμένος με αμινοξέα, γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα τροφές ζωικής προέλευσης να είναι πλούσιες πηγές ψευδαργύρου. Το κοτόπουλο, το κόκκινο κρέας, το αυγό, το τυρί αλλά και πολλά ψάρια και θαλασσινά είναι εξαιρετικές πηγές που καλύπτουν τις διατροφικές ανάγκες στο μικροστοιχείο που εξετάζουμε.

Δες επίσης:Πώς διατηρούνται τα τρόφιμα ακόμα περισσότερο

Ο ψευδάργυρος στα φυτικά προϊόντα 

Από την άλλη, ο ψευδάργυρος που βρίσκεται συνδεδεμένος με τις πρωτεΐνες των φυτικών προϊόντων (όσπρια, δημητριακά, λαχανικά), δεν απορροφάται σε μεγάλο ποσοστό, αφού οι φυτικές ίνες είναι ένας από τους βασικότερους παράγοντες που αναστέλλουν την απορρόφησή του.

Άλλοι παρεμποδιστές είναι το οξαλικό οξύ (σπανάκι, βατόμουρα, σοκολάτα, τσάι) και οι πολυφαινόλες (κυρίως το τσάι).

Πηγή


Μοιραστείτε το
Κατηγορία:
Υγεία & Ομορφιά
CLOSE
CLOSE
Open

Menu Title