Black Friday: Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές στις αγορές τους

Δημοσιεύτηκε από
Black-Friday-Germanos.jpg

Black Friday Germanos

Το Black Friday πλησιάζει και φέτος και ο εμπορικός κόσμος αλλά και οι καταναλωτές ετοιμάζονται για την μεγάλη ημέρα των εκπτώσεων. Το ίδιο όμως και η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, η οποία εξέδωσε μια σειρά από οδηγίες τόσο προς τις επιχειρήσεις που θα συμμετάσχουν κατά την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου (24/11/2017), όσο και προς τους καταναλωτές.

Συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν κατά την Παρασκευή 24/11/2017.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).

Οι έμποροι θα πρέπει να εφαρμόζουν τις σχετικές διατάξεις της Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) αναφορικά με τις «Πρακτικές πώλησης με μειωμένη τιμή ή παροχή πρόσθετου οφέλους προϊόντων και υπηρεσιών» (βλ. άρθρο 78). Η διαπίστωση παραβάσεων κυρώνεται βάσει των διατάξεων της παρ.9 άρθρο 78 των Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ (για είδη μαζικής κατανάλωσης, όπως είδη διατροφής, ατομικής υγιεινής, οικιακής καθαριότητας) και του άρθρου 21 του ν. 4177.13 (για όλα τα άλλα καταναλωτικά αγαθά).

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 15 του ν.4177/2013, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα, εκτός αν έχουν εκδοθεί σχετικές αποφάσεις των οικείων αντιπεριφερειαρχών σύμφωνα με την παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου.

Υπενθυμίζεται επίσης, ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (http://www.1520.gov.gr/) καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αντίστροφη μέτρηση για την Black Friday 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα 3 νέα χρώματα στα παπούτσια του χειμώνα που ταιριάζουν με όλα

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αυξήσεις τιμών ακόμη και στα Ikea φέρνει το Brexit

ΠΗΓΗ

Κατηγορία:
Επικαιρότητα
CLOSE
CLOSE
Open

Menu Title