Σημειώνεται δε πως τα στοιχεία αυτά αφορούν αποκλειστικά ανθρώπους που χάνουν τη ζωή τους είτε επί τόπου ή σε χρονικό διάστημα έως και ενός μήνα μετά και δεν περιλαμβάνονται άτομα που μπορεί να επεβίωσαν αργότερα ή οι οποίοι τραυματίζονται και ζουν με βαριές αναπηρίες και άλλα προβλήματα υγείας σε όλη τους τη ζωή. Μάλιστα ο αριθμός των τελευταίων είναι ίσως και έξι φορές μεγαλύτερος.
Μεταξύ άλλων ο κ. Λιονάκης τόνισε την αυξητική τάση σε αντίθεση με τη Λευκή Βίβλο που υπεγράφη το 2020 η οποία έλεγε ότι θα μειώσουμε κατά 50% τους νεκρούς μέχρι το 2030, δηλαδή θα έπρεπε το 2030 – αν ακολουθούσαμε πράγματα που πρέπει να κάνουμε – θα μειώνονταν οι θάνατοι στους 262.
«Αν δεν αποφασίσουμε ότι πρέπει να ασχοληθούμε με την παίδευση των νεοελλήνων, ούτως ώστε οι επόμενες γενιές να έρθουν και να δούμε καλύτερες μέρες στους δρόμους μας, αυτό δεν θα το καταφέρουμε» πρόσθεσε για το τι πρέπει να κάνουμε.
Επιπλέον ο κ. Λιονάκης επεσήμανε πως η όποια μείωση προέρχεται από τις υποδομές που έχουν αλλάξει, και κυρίως τους αυτοκινητόδρομους, όμως «η παιδεία μας, η συμπεριφορά μας δεν έχει αλλάξει».
«Πρέπει κάτι να γίνει και πρέπει να ξεκινήσουμε να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Να πούμε δηλαδή ότι δεν μπορεί σε ελέγχους που συνεχίζουν να κάνουν η Τροχαία να βρίσκει μεθυσμένους, υψηλές ταχύτητες, υψηλή χρήση κινητού, μη χρήση ζώνης, μη χρήση κράνους» πρόσθεσε ο κ. Λιονάκης και πως «φαίνεται ότι δεν μας πολυνοιάζει» καταγγέλλοντας παράλληλα πως «πριν από λίγες μέρες έγινε η σύσκεψη του Μαρόκου όπου ήταν 101 υπουργοί, στελέχη, ο ΟΗΕ, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και η χώρα μας απουσίαζε για δεύτερη φορά, μετά τη Σουηδία».
«Πρέπει κάποια στιγμή να το δούμε σοβαρότερα, να επιτηρήσουμε επιτέλους με τρόπο σοβαρό την κυκλοφορία, είτε με φυσική παρουσία είτε με τα τεχνικά μέσα και βεβαίως κάποια στιγμή να δούμε τι θα γίνει και με το θέμα των κλήσεων, να στέλνονται ηλεκτρονικά» πρόσθεσε.