Οι ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα καλούνται να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας, ανεξαρτήτως αν τα σκάφη τους είναι εγγεγραμμένα στο νηολόγιο ή στο βιβλίο μικρών σκαφών.
Το ποσό που θα πρέπει να καταβάλουν εξαρτάται από το μήκος του σκάφους και όχι από τη χρήση του, είτε πρόκειται για επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη, ερασιτεχνικά ή σκάφη και μικρές βάρκες για βόλτες στις ελληνικές θάλασσες.
Για παράδειγμα, ένας ιδιοκτήτης μικρής βάρκας τεσσάρων μέτρων θα πρέπει να πληρώσει 100 ευρώ, με τα τέλη να αυξάνονται όσο αυξάνεται το μήκος του σκάφους.
Οι αλιείς στην Κορωνησία και σε όλο τον Αμβρακικό Κόλπο αισθάνονται, ότι πρόκειται για έναν άδικο φόρο, δεδομένου ότι οι ημέρες εργασίας στη θάλασσα είναι εξαιρετικά λίγες. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ψαράδες είναι αμέτρητες: Από τα δυσβάσταχτα έξοδα μέχρι τις ζημιές σε δίχτυα από χελώνες και δελφίνια. Βλέποντας τους γονείς τους να παλεύουν καθημερινά για ένα μεροκάματο, τα νέα παιδιά επιλέγουν να εγκαταλείψουν το επάγγελμα του ψαρά.
Ο πρόεδρος των ψαράδων Άρτας στον Αμβρακικό Κόλπο, Βαγγέλης Πάνου εκπέμπει SOS, ζητώντας άμεσες δράσεις για τη διάσωση του κόλπου που αργοπεθαίνει. “Ο αγώνας μας στη θάλασσα δεν ανταμείβεται. Αντί γι’ αυτό, μας επιβάλλονται νέες χρηματικές υποχρεώσεις που δεν μπορούμε να αντέξουμε,” δήλωσε με εμφανή αγωνία. Η έκκληση των αλιέων είναι σαφής: “Σώστε τις θάλασσές μας, σώστε τις οικογένειές μας”.
Ρεπορτάζ: Βασίλης Σιώμος
www.ertnews.gr