Ο Μάριος Θεμιστοκλέους, υφυπουργός Υγείας στέκεται στις σημαντικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης στα δημόσια νοσοκομεία, τονίζοντας ότι θα υπάρξουν κρίσιμες αλλαγές, που στόχο έχουν τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την καλύτερη εξυπηρέτηση των νοσηλευομένων, με τη βοήθεια της τεχνολογίας.
Ειδικότερα, ο υφυπουργός ανακοίνωσε ότι από τα μέσα Ιουνίου ξεκινάει πιλοτικά η αξιολόγηση των νοσοκομείων από τους ίδιους τους ασθενείς, με τα αποτελέσματα να κοινοποιούνται απευθείας τόσο στη διοίκηση του εκάστοτε νοσοκομείου, όσο και στο υπουργείο Υγείας. «Πρόκειται για μια μεγάλη αλλαγή νοοτροπίας. Οι ασθενείς που νοσηλεύονται θα λαμβάνουν ερωτηματολόγιο για να αξιολογούν την εμπειρία τους. Αν κάτι δεν πήγε καλά, να μας το πουν, ώστε να το αλλάξουμε», αναφέρει.
Πρόσβαση στο ιατρικό ιστορικό των ασθενών
Ο κ. Θεμιστοκλέους δίνει μεγάλη βαρύτητα στον ψηφιακό φάκελο υγείας, τονίζοντας παράλληλα ότι «με το πάτημα ενός κουμπιού, έχεις όλο το προφίλ του ασθενούς, με ασφάλεια, ευκολία και οργάνωση.
«Πλέον, όλες οι εξετάσεις μας, είτε γίνονται σε δημόσιο νοσοκομείο, είτε σε ιδιωτικό διαγνωστικό κέντρο, περνιούνται αυτόματα στον ψηφιακό φάκελο», τονίζει ο υφυπουργός Υγείας.
Η ψηφιοποίηση αυτή, όπως αναφέρει, δεν αφορά μόνο τις μελλοντικές εξετάσεις, αλλά και το παρελθόν. «Οι παλιότερες εξετάσεις, που έχουν ήδη αποθηκευτεί ηλεκτρονικά στα νοσοκομεία, θα αρχίσουν σταδιακά να ενσωματώνονται μέσω των ψηφιακών “γεφυρών”», προσθέτει ο υφυπουργός.
Για τους γιατρούς, όπως τονίζει, το εργαλείο αυτό είναι εξίσου σημαντικό, καθώς «μπορούν να βλέπουν άμεσα το ιστορικό του ασθενούς, τα φάρμακα που λαμβάνει, να συνεργάζονται καλύτερα με συναδέλφους και να λαμβάνουν αποφάσεις πιο γρήγορα και πιο σωστά». Παράλληλα, διευκρινίζει ότι προβλέπεται η εξέλιξη του MyHealth σε «ψηφιακό βοηθό» που θα υπενθυμίζει τη λήψη φαρμάκων και θα παρέχει συμβουλές υγείας.
Γενικότερα, δίνεται μεγάλη έμφαση από την κυβέρνηση στην ψηφιοποίηση και προς αυτήν την κατεύθυνση έγινε γνωστό ότι «μέχρι το τέλος του έτους το ηλεκτρονικό βραχιολάκι θα είναι έτοιμο σε 100 νοσοκομεία».
Αξιολόγηση των υπηρεσιών από τον πολίτη
Αναφερόμενος στην αξιολόγηση των υπηρεσιών στα νοσοκομεία, ο υφυπουργός δηλώνει ότι με την έξοδο του πολίτη από το νοσοκομείο, θα λαμβάνει στο κινητό του μήνυμα με έναν σύνδεσμο. Μέσω αυτού, είτε και με τους κωδικούς Taxisnet, θα μπορεί να μπει σε μια πλατφόρμα και να απαντήσει σε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο. Θα ερωτάται, για παράδειγμα, αν είναι ευχαριστημένος από την ποιότητα του φαγητού ή θα καλείται να βαθμολογήσει από το 1 έως το 5, την καθαριότητα του νοσοκομείου.
«Οι απαντήσεις αυτές θα είναι άμεσα διαθέσιμες στον διοικητή του νοσοκομείου και στο Υπουργείο Υγείας. Συνολικά, καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια να μετρηθεί η ποιότητα των υπηρεσιών που λαμβάνει ο πολίτης, με στόχο την αναβάθμιση του επιπέδου των νοσοκομείων στη χώρα», περιγράφει ο υφυπουργός Υγείας.
«Γινόμαστε σιγά σιγά μια ευρωπαϊκή χώρα με στάνταρντ για το τι πρέπει να κάνουμε και το τι πρέπει να δίνουμε στους ασθενείς, έτσι ώστε τις δύσκολες αυτές στιγμές που νοσηλεύονται σε νοσοκομείο να μπορούμε να τους δίνουμε τις καλύτερες υπηρεσίες με τη μεγαλύτερη ενσυναίσθηση».
Ερωτηθείς για το εάν αξιολογογούνται σήμερα οι γιατροί, ο κ. Θεμιστοκλέους εξηγεί ότι: «Έχουμε αξιολόγηση των γιατρών για περισσότερο από 20 χρόνια» προσθέτοντας όμως ότι χρειάζονται βελτιώσεις ως προς την προσθήκη του αριθμού χειρουργείων.