Σε απεργία κατεβαίνουν οι εργαζόμενοι της Boeing μετά την απόρριψη με συντριπτική πλειοψηφία μιας δοκιμαστικής συμφωνίας μεταξύ εκπροσώπων των συνδικάτων και του κατασκευστή αεροπλάνων για αυξήσεις μισθών 25% καθώς ζητούν αυξήσεις 40%.
Περισσότεροι από 30.000 εργαζόμενοι – οι οποίοι κατασκευάζουν αεροπλάνα, συμπεριλαμβανομένων των 737 Max και 777 στις περιοχές του Σιάτλ και του Πόρτλαντ – πρόκειται να «κλείσουν» τα εργοστάσια κατεβάσουν από σήμερα.
Η απεργία είναι ένα ακόμη πλήγμα για την εταιρεία, η οποία αντιμετωπίζει βαθύτερες οικονομικές απώλειες καθώς αγωνίζεται να αποκαταστήσει τη φήμη της μετά από μια σειρά ζητημάτων ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένων δύο θανατηφόρων ατυχημάτων.
Όμως είναι χτύπημα και για τη νέα διευθύνουσα σύμβουλο της Boeing, Kelly Ortberg, η οποία διορίστηκε τον περασμένο μήνα με στόχο να επιστρεέψει η εταιρεία στις παλιές καλές μέρες.
Το 96% ψηφίζει απεργία
Σχεδόν το 95% των εργαζομένων απέρριψαν τη συμφωνία αμοιβών, με το 96% να υποστηρίζει την απεργία.
«Τα μέλη μας μίλησαν δυνατά και καθαρά απόψε», είπε ο Jon Holden, πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Μηχανολόγων και Εργατών Αεροδιαστημικής Περιοχής 751. «Χτυπάμε τα μεσάνυχτα», πρόσθεσε.
Οι εκπρόσωποι των συνδικάτων είχαν συμβουλέψειι τους εργαζομένους να δεχθούν τη συμφωνία για αύξηση μισθών κατά 25% αλλά σε διάστημα τεσσάρων ετών η οποία είχε και τη δέσμευση της Boeing ότι θα κατασκευάσει το επόμενο εμπορικό της αεροπλάνο στο Σιάτλ, εάν το έργο ξεκινούσε κατά τη διάρκεια της σύμβασης.
Το συνδικάτο στόχευε αρχικά μια σειρά βελτιώσεων στα πακέτα των εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των μισθών κατά 40%.
Ο κ. Ortberg έκανε μια τελευταία έκκληση στους εργαζομένους πριν από την ψηφοφορία, προειδοποιώντας ότι μια απεργία θα έθετε σε κίνδυνο την «ανάκαμψη» της εταιρείας.
Η απεργία των 5 εβδομάδων του 2008
Η τρέχουσα σύμβαση μεταξύ της Boeing και των συνδικάτων συνήφθη το 2008 μετά από απεργία οκτώ εβδομάδων.
Το 2014, οι δύο πλευρές συμφώνησαν να επεκτείνουν τη συμφωνία, η οποία έληξε τα μεσάνυχτα.
«Ποτέ δεν είναι καλή στιγμή για απεργία, τουλάχιστον από τη σκοπιά της διοίκησης, η τρέχουσα κατάσταση την καθιστά ακόμη πιο προβληματική», δήλωσε ο Greg Waldron, Διευθύνων Σύμβουλος Ασίας στον ιστότοπο αεροπορικών ειδήσεων FlightGlobal.
″Παρόλα αυτά, πολλά θα εξαρτηθούν από το πόσο θα διαρκέσει η απεργία. Οι διευθύνοντες σύμβουλοι αεροπορικών εταιρειών με 737 Maxes κατά παραγγελία θα το παρακολουθούν στενά”, πρόσθεσε ο κ. Waldon.
Τον Ιούλιο, η Boeing συμφώνησε να παραδεχθεί την ενοχή της σε κατηγορία απάτης και σε ποινικό πρόστιμο σχεδόν 244 εκατομμυρίων δολαρίων σε σχέση με τις θανατηφόρες συντριβές δύο από τα αεροπλάνα της 737 Max πριν από περισσότερα από πέντε χρόνια.
Αντιμετωπίζει επίσης άλλες αγωγές και έρευνες μετά από μια έκρηξη στον αέρα τον Ιανουάριο μιας τάπας πόρτας σε ένα νέο αεροπλάνο που πετούσε η Alaska Airlines.